Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 4 kwietnia 2011

Salatka z kuskus

Pyszna sałatka z kuskus pierwszy raz ja robiłam i pierwszy raz jadłam kuskus. Musze powiedzieć ze bardzo mi smakuje i będę często ja robić a ostatnio robiłam ja w zeszła sobotę do grilla ale smakuje rowniez wyśmienicie z sosem jogurtowo-ziołowym i kotlecikami mielonymi. 


Składniki na 2 osoby: 75g kuskus, ok 200ml bulionu warzywnego,10 pomidorków koktajlowych, 1 ogórek, dość duży pęczek natki pietruszki,papryczkę chili ew. płatki chili, sok z cytryny ( ok. 1 łyżka),kminek rzymski( 4-5 łyżeczek)i, sol, pieprz, cukier (według własnego uznania), oliwa z oliwek( ok 6 łyżek)

Przygotowanie: kuskus zalać bulionem i gotować ok. 10 min. Odcedzić , zlać zimna woda i odstawić żeby woda  z kapała.  Ogórka obrać , odciąć pestki i pokroić w kostkę , pomidory umyć i pokroić na ćwiartki lub polówki, natkę umyć , osuszyć i pokroić nie zbyt drobno.

Papryczkę przekroić na pół, oczyścić z pestek i pokroić drobno. Do dużej salaterki dać chili, sok z cytryny, kminek,sol, pieprz, szczyptę cukru oraz oliwę. Wszystko wymieszać. Dodać warzywa oraz kuskus , wymieszać i odstawić na jakieś pół godziny do naciągnięcia. 



 

3 komentarze:

  1. ta sałatka jest świetna, nazywa się tabbouleh, też ją kiedyś robiłam:) http://amku.blogspot.com/2010/09/tabbouleh-i-shoarma.html

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak, takie sałateczki uwielbiam.. mogłabym je codziennie jeść ;-D

    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń